sábado, 5 de diciembre de 2009

El crucifijo resiste

Una virulenta reacción conservadora asusta al Gobierno y frena las medidas por la laicidad de la escuela - La doctrina de Estrasburgo agita la Europa católica

"No está en los planes del Gobierno retirar los crucifijos de los colegios". Con estas palabras del presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, terminó una jornada de gran revuelo entre los partidos políticos, las asociaciones y plataformas de enseñanza, laicas y religiosas, y en la más alta jerarquía de la Iglesia católica.
La petición del Congreso al Gobierno, a iniciativa de ERC con aceptación del PSOE, de que traslade una sentencia del Tribunal Europeo de Derechos Humanos sobre retirada de los símbolos religiosos de los colegios públicos encendió la mecha. El presidente del Gobierno, anoche, echó agua al fuego, consciente de que se había abierto un frente del todo imprevisto. Las decisiones en esta materia quedarán para la futura Ley de Libertad Religiosa.


Clase de 6º de primaria de un colegio concertado presidida por un crucifijo.- JESÚS URIARTE


Per a més informació sobre aquesta notícia actual, visita la pàgina web oficial del país.


Eines de suport al pensament: mapes conceptuals

La creació d’un mapa conceptual ens pot ajudar a organitzar els nostres coneixements i a ampliar la nostra perspectiva en relació a un tema.

Són eines que ens ajuden a pensar el que és la realitat, ajudar a projectar a través de les eines.

Crear mapes conceptuals serveixen per a situacions estàtiques i sempre tenen conceptes i connectors que normalment són l’acció.

Abans de procedir a fer un mapa passa per diversos estadis:

-Selecció i jerarquització de conceptes

-Reflexió sobre la relació de cada concepte amb tots els altres

-Representació gràfica adequada

En un mapa mai es poden repetir conceptes, tenen que ser idees clares i senzilles. Primerament, a classe per adaptar-nos a com funcionava el programa Cmap Tools, hem construït un mapa conceptual sobre els diferents estats d’aigua. Aquí teniu la mostra.


Més tard, al acabar aquesta pràctica hem començat a fer un mapa conceptual sobre el sopar de Nadal.


jueves, 3 de diciembre de 2009

Eines de suport al pensament: Fluxogrames


Els fluxogrames són una eina que s’utilitza per a representar procediments encaminats a resoldre una tasca. Sempre són processos.

Els fluxogrames tenen una simbologia molt definida de la que podem destacar:













La activitat següent consistia en fer un fluxograma representant el procés per a creuar un semàfor. Quan he finalitzat la pràctica l’he desada en format jpg i l’he penjat al bloc.



lunes, 30 de noviembre de 2009

Eugènia Balcells

Activitat 4 Visita a l’exposició fotogràfica D’Eugènia Balcells “Freqüències.

Pàgina web: http://www.eugeniabalcells.com/

Trajectòria de l’artista

Eugènia Balcells ha treballat amb el color. Ens fa present el sentit de l’oïda i de la vista amb actituds que de vegades implica la nostra participació física. Els so es propaga al igual que la llum,que forma part de l’obra. L'explicació del títol de l'obra és que les freqüències són la manera de mesurar totes les ones.

La instal·lació consisteix com una mena de dansa còsmica de tot allò que forma la matèria, són elements fundamentals de la vida. Pensament metafòric de base abstracta i científic.

L’obra està formada per tres parts:

-Freqüències és la instal·lació on comença l’exposició. Tracta d’una proposta que transcorre tots els espectres d’emissió i absorció de la llum per part dels elements químics.

-Roda de colors és una instal·lació que mostra la capacitat dels colors per a representar i ordenar la realitat. Consisteix en projectar un teixit de imatges procedents de tots els registres visuals possibles sobre pantalles giratòries. Obra psíquica amb figura geomètrica que demana moviment. Consta d’una sèrie d’imatges que estan endreçades per les unitats de color. Comença pel color vermell i acaba amb el violeta. És un procés cíclic, ja que es repeteix. En veure aquesta obra tardes aproximadament uns 40 minuts, ja que hi ha una gran quantitat d’imatges, totes elles diferents. Aquesta obra t’avoca una sèrie de conceptes i idees íntimament relacionades amb la realitat. Mostra una actitud contemplativa, silenciosa però activa i meditativa.



-Laberint d’Horta és una instal·lació que mostra el color predominant d’aquest singular lloc de la ciutat de Barcelona. El joc d’aquesta obra consisteix en prendre imatges del laberint d’Horta. Circumferències que remet aquest laberint. La projecció sobre la pantalla és tridimensional i provoca que construeixi aspectes encara més formals. L’autora vol jugar amb la qüestió de la alta tecnologia. El dibuix d’aquesta pantalla té forma i aquesta remet a la forma que tenien els laberint de tota la història.