miércoles, 21 de octubre de 2009

Poesia

Aquesta activitat ha estat molt original, ja que a partir de diferents llibres, em pogut crear una poesia pròpia. Primerament, hem escollit un número, en el que ens hem basat alhora d’agafar els llibres, les pagines i les línies. Hem hagut de llegir i rellegir el nostre text per així crear el nostre poema, a través de paraules inventades, paraules del text desordenades...


Davant els problemes,

Difícil solució?

Al 1898 no ni havia res d’això.

Llibertat i temps volem,

Com apunten la majoria,

Això desitgem.

Massa oci i turisme hi ha,

Però cap solució podem demanar.

Que farem a partir d’ara?

Riure, cantar i ballar

Per poder oblidar.


Marta Muñoz

Poesia de la setmana amb els colors


Dilluns negre

Com el dia i la nit

Sense poder sortir.

El groc

Avui fa sol,

tot ha canviat

la llum ens desperta

un dimarts.

Dimecres marrons estem,

Molts dies de la setmana

Encara estan pendents.

la neu

de color blanc és,

com un dijous normal i corrent.

Divendres,

Nit de sorpreses i diversió

Amb el color lila

Mai s’acaba l’emoció.

A dissabte estem,

Els tacons ens posem,

I de color vermell ens disfressem.

Diumenge,

No hi ha ningú al carrer

Tothom està dormint

Per poder-se llevar al dia següent.

Però això sí, abans la feina hem de fer.

Pensem en el color verd

I de sobte ens inspirem.


Marta Muñoz

lunes, 19 de octubre de 2009

Els quatre pilars de la comunicació


Escoltar: fer atenció amb l’orella però oir alguna cosa o per oir allò que diu algú.

Fer cas d’allò que diuen els altres.

Parlar: expressar el pensament amb el llenguatge articular.

Dirigir la paraula a una assemblea

Pronunciar mots, poder articular-los.

Expressar amb claredat pròpia de les paraules.

Parlar pel gust de fer-ho, sense tenir res a dir, o sense fonament veritable.

Escriure: representar amb lletres, xifres o altres signes convencionals.

Compondre una obra literària.

Llegir: distingir i interpretar en un text els son expressats en lletres.

Adquirir coneixença d’allò que diu un text en veure’n el contingut escrit.

Comprendre allò que expressen altres signes.

Mirar: fixar la vista en algú o en alguna cosa.

Observar amb els ulls

Imaginar: formar la imatge mental d’una cosa.

Concebre, inventar.

Suposar sense base suficient.


Extret del diccionari de la Llengua Catalana

Llenguatge musical

musica cançó

extreta del bloc de la andrea.


cançó creada entre tots els de la classe.