sábado, 31 de octubre de 2009

Història de les tres velletes

Història de les tres velletes:

La Roser un dia ens va explicar a la classe de Comunicació oral, escrita i digital una història aparentment insignificant i poc interessant, però amb un objectiu: cridar la nostra atenció.

Aquesta història comença amb tres velletes que no podien viure una sense l’altre. Les protagonistes són l’oïda, la memòria i la veu.

L’oïda és vergonyosa i reservada, treballadora quan volia, ja que es deixava endur pels seus estímuls. No obstant, ella no sabia realitzar tasques sense la seva velleta amiga, la memòria.

La segona velleta s’anomena va memòria, ella només recordava allò més impactant. Era molt subtil i delicada, ja que la memòria no era la que ho transmetia. Ella només emmagatzemava la informació.

La última velleta, era la veu. Aquesta és la que ens permet comunicar-nos i expressar-nos. És la velleta més lenta però la més cridanera i xerraire.

Apunts SO-SILENCI


Pel so que sentim sabem on som, què passa, d’on ve. La música ens fa pensar en un lloc i en un temps.

Exemples de exercicis i jocs de so:

- Buscar les possibilitats sonores d’un objecte (cadira, poma, paper...)

- Saber on és el so.

- Imitar els sons que sentim o hem sentit.

- Buscar les coses de la classe que fan so.

- Reproduir un ambient sonor (un mercat, tempesta...)

Exemples de exercicis i jocs de silenci:

- Escoltar-lo

- Buscar les coses de la classe que fan silenci.

- Ballar-ho.

- Dir-se coses en silenci.

- El rei del silenci.


Per a més informació sobre aquest tema, podeu trobar en la web calaix de músic molta més informació i jocs relacionats sobre els temes tractats a classe.


LLenguatge visual

A la classe de comunicació oral, escrita i digital hem parlat sobre un nou llenguatge en la poesia, aquest és el llenguatge visual. La Roser ens ha mostrat diapositives sobre aquests poemes. Saber que amb una imatge o un petit text es pot transmetre molts sentiments, al igual que amb un text molt extens.

Els aspectes destacats d’aquest llenguatge són:

Subtil

Emocional

Nous horitzons diferents

Alliberada

Concentrada

Universal

Lúdica


Més tard, la professora ha parlat sobre els poemes que havíem de construir a la classe anterior. Ha volgut plasmar les diferents formes de crear una poesia. Per això, ha barrejat gent que havia de sortir a recitar un poema estudiat, amb persones que van crear la poesia de la biblioteca.